Результати опитування учасників сертифікації – вчителів початкових класів

2021 рік

27 лютого 2021 року в КНЗ «Черкаський ОІПОПП ЧОР» проведено перший етап сертифікації педагогічних працівників – 2021. Наказом Міністерства освіти і науки України від 04.12.2020 року № 1522 «Про деякі питання проведення сертифікації педагогічних працівників у 2021 році» визначено граничну кількість вчителів початкових класів, які можуть зареєструватися для проходження сертифікації. В Черкаській області гранична кількість учасників становила 63 особи.

Участь у незалежному тестуванні взяли 43 вчителі початкових класів області (68% від визначеної квоти).

Мета опитування:

  • вивчення рівня організації інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо процедури реєстрації та проходження сертифікації;
  • визначення рівня складності тестового зошита;
  • визначення рівня створених умов у пункті сертифікації;
  • визначення чинників, які стали вирішальними для вчителів під час прийняття рішення щодо участі у сертифікації.

Після завершення тестування до 3 березня включно учасникам було запропоновано дати відповіді на запитання анкети. У добровільному опитуванні взяли участь 15 осіб (35% учасників).

В анкетах учасники зазначили, що найпопулярнішим джерелом отримання інформації про порядок проведення сертифікації є мережа Інтернет (60% відповідей). 53% учасників дослідження дізналися про сертифікацію від адміністрації закладу, 33% – від відділів освіти, 20% – знайомих/колег. Тільки 7% опитаних дізналися про сертифікацію з телебачення*.

Всі педагогічні працівники зазначили, що їхні колеги (вчителі початкових класів) знали про терміни реєстрації та порядок проведення сертифікації.

Абсолютна більшість учасників дослідження задоволена рівнем проведеної інформаційно-роз’яснювальної роботи щодо порядку проведення сертифікації.

Інформаційно-роз’яснювальна робота

Під час опитування вчителям було запропоновано визначити найбільш інформативні інтернет-ресурси за трьома рівнями (починаючи з найбільш інформативного).

Як видно на діаграмі, найчастіше учасники сертифікації користувалися сайтом Українського центру оцінювання якості освіти. Наступні за популярністю – сайти Державної служби якості освіти та КНЗ «Черкаський ОІПОПП ЧОР».

З яких інтернет-ресурсів Ви отримали найбільше інформації про порядок проведення сертифікації?

Які закони, навчальні матеріали, інтернет-ресурси Ви вивчали під час підготовки до сертифікації?
Закон України «Про освіту»
53,3
Закон України «Про повну загальну середню освіту»
33,3
Концепція «Нова українська школа»
86,7
Державний стандарт початкової освіти
100
Типові освітні програми
80
Досвід колег
46,7
Матеріали, які розміщено на сайті Українського центру оцінювання якості освіти
60
Матеріали, які розміщено на сайті Державної служби якості освіти
60
Навчальні матеріали в мережі Інтернет
73,3

Аналіз результатів відповідей показав, що отримання щомісячної доплати не є вирішальним фактором при прийнятті рішення щодо участі у сертифікації (27% відповідей)*.

Які чинники для Вас стали вирішальними під час прийняття рішення взяти участь у сертифікації?

На думку опитаних, вирішальними факторами не брати участь у сертифікації для знайомих/колег стало занепокоєння через можливу невдачу та осуд колег і адміністрації закладу у випадку непроходження сертифікації*.

Якщо у Вас є знайомі, які хотіли взяти участь у сертифікації, але не взяли, то чому?

Одним з завдань опитування було визначення рівня складності сертифікаційного зошита та розділів Програми незалежного тестування. Більшість опитаних вважають завдання тестового зошита складним (високий рівень). Щодо розділів Програми, то найскладнішим учасники вважають розділ «Забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів», менш складним – «Створення освітнього середовища».

Під час анкетування учасникам було запропоновано висловити власну думку про те, які етапи сертифікації у них викликали найбільше занепокоєння до і після проходження тестування. Впевненість у позитивних результатах збільшилась у 13 % опитаних.

До проходження незалежного тестування

Після

Можливим чинником зменшення рівня невпевненості під час проходження незалежного тестування є умови проходження першого етапу сертифікації на пункті тестування. 93% опитаних назвали умови (інтер’єр, зручність робочого місця, ставлення персоналу та ін.), які були створені в пункті тестування комфортними, 7% – нормальними.

За результатами проходження тестування 33% учасників будуть радити своїм знайомим/колегам взяти участь у сертифікації в наступному році, 67% – ще не визначилися.